مشگین شهر به دلیل وجود چشمه های آبگرم معدنی، یکی از مهم ترین شهرستان های اردبیل بوده و همه ساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری که باعث رونق صنعت اکوتوریسم مشگین شهر شده، چشمه آبگرم قینرجه می باشد که به داغ ترین چشمه ی آبگرم جهان نیز مشهور بوده و در دامنه کوه سبلان واقع شده است.

این آبگرم به طرز شگفت انگیزی از دل قله ای پوشیده از برف می جوشد و با املاح معدنی فراوان، درمان بسیاری از بیماری های مفصلی، کمر درد، پا درد و رماتیسم است. دمای این آب به 87 درجه سانتی گراد می رسد و به گفته ی برخی افراد اگر تخم مرغی را در آن بیندازیم، پس از 3 دقیقه آب پز می شود.

مجتمع آب درمانی آیقار قینرجه دارای 2 استخر مجزای آقایان و بانوان، استخر کودک، حوضچه آب سرد، اتاق ماساژ، ماهی درمانی، سونای خشک و بخار، جکوزی و وان های اختصاصی است که آب معدنی موجود در آنها، با مقداری آب سرد مخلوط شده تا امکان استفاده از آن برای افراد فراهم شود. آیقار در گویش محلی نام یک کوه و قار به معنای برف می باشد. قینرجه نیز به معنای جوشان بوده و نام این مجتمع به همین دلیل انتخاب شده که آب های جوشان از دل دامنه ی کوهی می جوشد که قله ی آن پوشیده از برف است.

مجتمع دارای رستوران و چایخانه سنتی به همراه غذاهای محلی ست. همچنین 4 سوئیت اقامتی برای اسکان مسافران مهیا شده که دارای یک هال و یک اتاق 2 تخته بوده و نمایی زیبا رو به دامنه های سرسبز سبلان دارند. در تمام این سوئیت ها امکانات رفاهی از جمله سیستم سرمایشی گرمایشی، مبلمان، آشپزخانه ی عمومی جهت آشپزی مستقل گردشگران، اجاق گاز، یخچال، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام جهت رفاه و آسایش هر چه بیشتر گردشگران و مهمانان این اقامتگاه فراهم شده است.

همچنین برای راحتی شما گردشگران عزیز در این مجموعه تفریحی درمانی، رستوران سنتی مجموعه ارائه دهنده انواع غذاهای محلی و رسمی ایرانی نظیر چلوخورشت، چلوکباب، مرغ و ... است.

لازم به ذکر است بهترین فصل سفر به این اقامتگاه فصول بهار و تابستان می باشد.