۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

آبگرم هلال فردوس

آبگرم فردوس در استان خراسان جنوبی، شهرستان فردوس، کیلومتر 20 محور فردوس به مشهد واقع شده است. منطقه نمونه گردشگری آبگرم معدنی هلال فردوس با قدمت 200 سال از معدود چشمه های شفابخش ایران است که از حیث تنوع املاح معدنی رتبه نخست آبگرم های معدنی کشور را داراست و برای درمان بیماری هایی همچون روماتیسم، اگزما، عفونتهای قارچی، دردهای مفصلی و ... بسیار موثر می باشد. این بوم گردی در طی سالهای اخیر توسعه قابل توجهی در بخش های مختلف اقامتی و آب درمانی داشته است که می توان به  کمپ گردشگری با کلیه امکانات رفاهی، ویلاهای آب درمانی مجهز به وان و حوضچه آبگرم معدنی و در بخش عمومی به وان های خصوصی و استخرهای مجزای آبگرم معدنی با تجهیزات تخصصی آب درمانی، ورزش در آب نظیر تردمیل و دوچرخه در آب و ماساژ تخصصی اشاره کرد.

۱۳ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۷:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
anahita amani

مجموعه آب درمانی واقامتی دهکده گل سرخ در ورتون اصفهان

اقامتگاه بوم گردی دهکده گل سرخ در روستای ورتون استان اصفهان واقع شده است. این مجموعه اقامتی تفریحی در فاصله 70 کیلومتری از اصفهان قرار دارد.

در این دهکده حمام هایی تاریخی به سبک و سیاق دوره صفویه وجود دارد که برخی از آن ها سالم مانده اند و مورد استفاده گردشگران قرار می گیرند همچنین این مجموعه دارای چشمه های آبگرم معدنی، تعدادی حمام، حوضچه های آب گرم و ساختمان سنگی تاریخی معروف به حوض مراد و بقعه آن ( امام زاده آبگرمی ) و چندین اتاق زیبا با معماری سنتی برای اسکان و اقامت گردشگران این دهکده می باشد. همچنین این مجموعه شامل حوضچه های عمومی و خصوصی است. 

تالار سنگی این مجموعه و حوض مراد آن نمونه هایی از شاهکار هنری معماری این بنا است. کلبه های این مجموعه در کنار حوضچه های آبگرم قرار دارند و گردشگران به راحتی به آنها دسترسی دارند همچنین رستوران و چایخانه هم برای استفاده گردشگران فراهم شده است. اگر قصد اقامت در این مجتمع اقامتگاه بوم گردی را دارید، لذت تجربه ی یک غذایی خوشمزه به نام لاخول را از دست ندهید.

۰۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۷:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
anahita amani